سين سين بانو
سين سين بانو
.

 

 

من خودم عاشق سيب زمينيم،حالا از هر نوعش که می خواد باشه. سرخ شده،آب پز يا کبابی. اين روش پخت مخصوصه کشور هند و من طرز تهيه اش رو از شبکه می شف (شبکۀ مورد علاقه ام)ياد گرفتم.تا حالا برای هر کسی درست کردم خوشش اومده.درسته موادش يک کم زياد به نظر مياد اما همش ادويه اس.

 

 

مواد لازم:

سيب زمينی

نمک

فلفل قرمز

زردچوبه

پودر زيره

پودر تخم گشنيز

زيره

تخم خردل

پودر تخم شنبليله

جعفری تازه ريز شده

 کنجد

پودر نارگيل

 

طرز تهيه:

سيب زمينی ها(بهتره از سيب زمينی های ريز  استفاده کنيد) رو آب پز می کنيم.پوستشون رو  می کنيم.

 

 

نمک،فلفل،زردچوبه،پودر زيره و پودر تخم گشنيز رو  روی همه قسمت های سيب زمينی می پاشيم  تا همه جاش مزه دار بشه.

 

 

 

 

بعد داخل قابلمه  مقداری روغن(خيلی کم) می ريزيم وقتی داغ شد زيره ،تخم خردل و پودر تخم شنبليله  رو توش تفت می ديم.

 

 

ادويه ها رو زياد تفت نديد چون می سوزن .(تخم شنبليله تلخ و سفته به خاطر همين هم بايد پودر بشه و هم به ميزان کم ازش استفاده کنيم) سيب زمينی های مزه دار شدمون رو به ادويه های داخل قابلمه اضافه می کنيم  و خوب مخلوط می کنيم تا همه مواد به خورد هم برن سيب زمينی ها رو از حرارت بر می داريم و در ظرف ديگری می ريزيم(لازم نيست زياد سيب زمينی ها رو تفت بديد)

 


در آخر جعفری تازه و پودر نارگيل و کنجد رو بهش اضافه می کنيم ونوش جان می کنيم(من خودم وقتی بار اول درست کردم پودر نارگيل رو بهش اضافه نکردم چون فکر می کردم با ذائقه مون جور در نياد اما اشتباه می کردم چون خيلی خوشمزه اش می کنه فقط خيلی زياد نرِيزيد )

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:سيب زمينی گجراتی,سيب زمينی,می شف,ادويه, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.